About

The project

Il progetto

CHAIN - Cultural Heritage Interdisciplinary Academic Network was developed on the initiative of the PhD in Science of Cultural Heritage and Production (University of Catania). The project promotes the construction of encounters between universities, organizations and national and international operators for a reflection and an exchange on cultural heritage. Organised by a group of PhD students, it aims at their recognition and enhancement.

CHAIN - Cultural Heritage Interdisciplinary Academic Network nasce per iniziativa del dottorato in Scienze per il Patrimonio e la Produzione Culturale dell'Università di Catania. Il progetto promuove la realizzazione di occasioni di incontro tra università, organizzazioni e operatori nazionali e internazionali per una riflessione e uno scambio sul patrimonio culturale. Organizzato da un gruppo di giovani dottorandi punta al riconoscimento e alla valorizzazione degli stessi.

Conferences

Ciclo di conferenze

The series of conventions was inaugurated in 2021 with the conference Cultural Heritage and Well-Being / Patrimonio Culturale e BenEssere. The project is open in the coming years to an organisation, in collaboration, with and/or in other centres.

Il ciclo di conferenze è stato inaugurato per il 2021 con il convegno Cultural Heritage and Well-Being / Patrimonio Culturale e BenEssere. Il progetto è aperto nei prossimi anni a un'organizzazione, in collaborazione, estesa ad altre sedi.

Network

Rete

For meetings and/or other collaborations the CHAIN team is open to exchange ideas and practices with universities, companies, associations, organizations, and operators for cultural heritage.

Per la realizzazione degli incontri e/o per altre collaborazioni il team CHAIN è aperto allo scambio di idee e pratiche con università, imprese, associazioni, enti e operatori per il patrimonio culturale.